duminică, 9 ianuarie 2011

Tutorial tehnica craparii cu doua componente

Asadar pentru tehnica craparii avem nevoie de urmatoarele materiale:
Obiectul pentru decorat
Grund
Culori acrilice
Adeziv
Servetel
Kit crapare din doua componente
Acetona
Pensula, servetet bumbac, vata.
Faceti click pe poza pentru a o vedea mai in detaliu.



Pentru inceput acoperim obiectul cu grund si lasam sa se usuce foarte bine.




                                    
Cand sunt uscate dam un strat de acrilic in culoarea dorita dupa care lasam din nou la uscat.




Duapa uscare trecem la decorarea cu servetel si lasam la uscat.
Intre timp pregatim kitul pentru crapare.




Este timpul sa aplicam solutia 1 din kit.Acesta se aplica intr-un strat de 1 mm cu miscari de pensula in zig zag.
Cand tot obiectul este acoperit cu solutia1 obiectul va fi alb.Se pune la uscat pana devine transparent dar nu se lasa sa se usuce complet.



Acum se va aplica solutia 2, tot cu miscari de pensula in zig zag , tot intr-un strat de 1 mm. Se pune la uscat ( eu am profitat de faptul ca este iarna si le-am pus pe calorifer). Cam in 10 minute ar trebui sa apara crapaturile.
Se lasa obiectul sa se usuce foarte bine.



Se trece la aplicarea patinei.
Aici avem doua posibilitati:
1. Acoperim obiectul cu pasta de patina si acoperim obiectul in totalitate.
Cand ati terminat folosind vata cu acetona se indeparteaza stratul de patina asa incat sa ramana numai crapaturile pline cu patina.In poza vedeti jumatate acoperit si jumatate deja curatat.


2. Se ia pe o bucata de bumbac pasta de patina si se sterge bine obiectul asa incat doar sa evidentiati crapaturile. Pasta de patina va ramane mai mult pe obiect si mai putin in crapaturi.

Acum si intr-un caz si in celalat se curata bine cu o bucata de bumbac obiectul dar nu cu insistenta, asa ca si cum ati vrea sa-i dati luciu.
Obiectul este gata pentru straturile de lac final.
Sper ca am explicat pe intelesul tuturor si daca aveti intrebari va raspund cu placere.

5 comentarii:

  1. Felicitari pt.tutorial!E foarte explicit si in sfarsit am inteles si eu cum e cu tehnica asta;ma voi duce si-mi voi lua si eu kit-ul de crapare in doi pasi de la pentart si patina;iti multumesc pt.explicatii si poze!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu cea mai mare placere. Eu asa lucrez,poate sunt altele care lucreaza diferit, si imi place cum iese lucrarea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mary, foarte bun tutorialul, iar pozele sunt clasa întâi. Să înţeleg că ai flosit acetonă pe post de terebentină? Acetonă-acetonă? Din aia pentru oja de unghii?

    RăspundețiȘtergere
  4. Da Cazimi pentru ca la magazin atat m-am fastacit incat am uitat sa cumpar.
    L-am intrebat pe sotul meu cu ce "se mananca terebentina" si finnd un solvent am incercat cu acetona. Merge super, zic eu dar o sa-mi cumpar un borcanel totusi sa vad daca este diferenta intre cele doua.

    RăspundețiȘtergere
  5. Wow! Superb! Sunt fascinata de tot ceea ce inseamna handmade, dar niciodata nu am incercat. Acum, dupa ce am vazut toate explicatiile, parca as avea curajul sa incerc si eu. :) Daca imi va iesi ceva, va voi spune... hihi.
    Mult spor la lucru! Superb!

    RăspundețiȘtergere